Organizacija i kadrovi
Organizacija rada centra
Organizacija rada Gerontološkog centra je prilagođena obimu i vrstama usluga, potrebama korisnika usluga, popunjenosti kapaciteta i strukturi korisnika, odnosno zadovoljavanju njihovih potreba u pogledu različitih stanja socijalne potrebe, zdravstvenog stanja i drugih potreba.
Organizacija procesa rada KJU „Gerontološki centar“ obavlja se u okviru formiranih službi:
Služba za pravne i opšte poslove
U Službi pravnih i općih poslova obavljaju se sljedeći poslovi od zajedničkog interesa za Centar:
a) normativno – pravni poslovi (pripremanje prijedloga propisa koje donosi Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor Centra);
b) davanje pravnih mišljenja oko primjene zakonskih i drugih propisa iz nadležnosti Centra;
c) praćenje usklađenosti propisa koje donose organi Centra sa propisima višeg ranga;
d) obavlja poslove u vezi sa ostvarivanjem prava, dužnosti i odgovornosti uposlenika;
e) priprema sve pravne akte iz oblasti radnih odnosa;
f) uspostava i vođenje personalnih dosijea i odgovarajućih evidencija uposlenika;
g) obavljanje poslova imovinsko – pravne prirode u vezi sa pokretnom i nepokretnom imovinom koju koristi Centar;
h) obavlja poslove primjene propisa iz oblasti zaštite tajnih i ličnih podataka;
i) obavlja poslove pisarnice i arhive;
j) obavlja poslove obligaciono pravnih i dužničko – povjerilačkih odnosa u upravnom postupku, kao i poslove osiguranja, uposlenika, motornih vozila i druge imovine koju koristi Centar;
k) učestvuje u sačinjavanju tenderske dokumentacije i sačinjava prijedloge ugovora vezano za sve vrste javnih nabavki, te vrši i druge pravne poslove u postupku javnih nabavki, koji nisu u nadležnosti Komisije za javne nabavke;
l) sačinjava zahtjeve, tužbe, odgovore na tužbe i druge podneske u postupcima pred upravnim organima i sudovima i vrši poslove zastupanja Centra pred upravnim organima i sudovima u skladu sa posebnim ovlaštenjem direktora;
m) vodi administrativno – tehničke poslove za potrebe Upravnog odbora i Nadzornog odbora;
n) samostalno ili u saradnji sa drugim organizacionim jedinicama i službama priprema prijedloge odluka, planova, programa, izvještaja i drugih akata koje donesi Upravni odbor i Nadzorni odbor;
o) vodi administrativno – tehničke poslove za komisije i druga tijela koja imenuje i formira direktor;
p) vodi poslove na održavanju sistema upravljanja kvalitetom;
q) poslovi odnosa s javnošću;
r) pomaže u radu organizacionim jedinicama i službama i s tim u vezi vrši određene pravno – administrativne poslove;
s) vrši i sve druge pravno – administrativne poslove.
Služba finansijsko-računovodstvenih poslova
U Službi materijalno - finansijskih i računovodstvenih poslova obavljaju se sljedeći poslovi od zajedničkog interesa za Centar:
a) izrada prijedloga budžetskog zahtjeva prema resornom ministarstvu;
b) finansijsko – računovodstveni poslovi (poslovi blagajne, likvidature i obračuna ličnih primanja);
c) plansko – analitički poslovi (izrada periodičnih i završnog računa, finansijsko planiranje i izvještavanje, analiza finansijskog poslovanja, izrada statističkih podataka, kalkulacija cijena);
d) knjigovodstveno – materijalni poslovi (finansijsko i materijalno knjigovodstvo i kontiranje);
e) komercijalni poslovi (poslovi nabavke i transporta robe, poslovi skladištenja i izdavanja robe iz magacina i slično);
f) izrada prijedloga plana nabavki roba, usluga i radova;
g) praćenje i osiguravanje pravilne primjene i provođenja zakona i drugih propisa iz oblasti materijalnog poslovanja, računovodstva i finansija;
h) vrši i druge materijalno – finansijske i računovodstvene poslove.
Služba zdravstvene njege i rehabilitacije
(1) Služba zdravstvene zaštite i njege, za potrebe institucionalnih i vaninstitucionalnih oblika zaštite obavlja:
a) poslove iz domena primarne zdravstvene zaštite;
b) poslove iz domena sekundarne zdravstvene zaštite;
c) poslove zdravstvene njege i higijene korisnika usluga (pranje i održavanje lične higijene, svakodnevna opća i specijalna njega, hranjenje nepokretnih korisnika ukoliko to sami nisu u mogućnosti činiti i slično);
d) usluge fizikalne terapije;
e) vrši i druge poslove iz oblasti zdravstvene zaštite i njege.
(2) Poslovi i zadaci iz stava 1. ovog člana obavljaju se putem ambulante Centra.
Složenije zdravstvene usluge koje se ne mogu obaviti u ambulanti ustanovi obavljat će se u drugim nadležnim zdravstvenim institucijama ili angažovanjem ljekara specijaliste.
Služba socijalnog rada
Služba socijalnog rada, za potrebe institucionalnih i vaninstitucionalnih oblika zaštite obavlja:
a) poslove stručnog socijalnog rada sa korisnicima usluga;
b) pruža stručnu pomoć korisnicima usluga kroz individualni i grupni rad, sa ciljem pružanja socijalne i emocijalne podrške i sigurnosti korisnika;
c) vodi odgovarajuće evidencije i dokumentaciju u vezi sa korisnicima usluga;
d) poslove organizacije radno – okupacijskih, kulturno – zabavnih i rekreativnih aktivnosti korisnika;
e) vrši i druge poslove iz oblasti socijalnog rada.
Služba ishrane
Služba ishrane, za potrebe institucionalnih i vaninstitucionalnih oblika zaštite obavlja:
a) postavljanje normativa ishrane korisnika usluga;
b) planiranje nabavke potrebnih namirnica i zaduživanje potrebnih namirnica iz skladišta;
c) planiranje obroka i sastavljanje jelovnika;
d) pripremanje redovnih i dodatnih (dijetalnih) obroka i zimnice;
e) serviranje, podjela i distribucija obroka kroisnicima;
f) poslovi organizovanja transporta i distribucije obroka hrane u stanove korisnika;
g) vrši i druge poslove po pitanju ishrane korisnika.
Služba servisnih usluga
Služba servisnih usluga, za potrebe instutucionalnih i vaninstitucionalnih oblika zaštite obavlja:
a) poslove čišćenja i održavanja higijene stambenih, zajedničkih i radnih prostorija Centra;
b) poslove održavanja higijene stambenog prostora korisnika usluga pomoći u kući;
c) poslove vešeraja (pranje, peglanje i održavanje ličnog i posteljnog rublja za potrebe svih korisnika usluga);
d) poslove vezane za ličnu higijenu korisnika na smještaju, kao i korisnika Službe kućne njege i pomoći u kući: brijanje, pranje kose, šišanje, friziranje;
e) vrši i druge poslove iz oblasti pružanja servisnih usluga.
Služba za edukaciju, plan i analizu
Služba za edukaciju, plan i analizu obavlja sljedeće poslove od zajedničkog interesa za Centar:
a) istraživanje i prikupljanje podataka od značaja za oblast institucionalne i vaninstitucionalne zaštite starih i iznemoglih osoba;
b) na osnovu provedenih istraživanja iz prethodne alineje, vrši se analiza stanja, identifikuju potrebe i predlažu mjere u cilju unapređenja kvaliteta života u starosti i zadovoljavanje potreba starih i iznemoglih osoba;
c) organizovanje rada gerentološkog savjetovališta i obavljanje stručnih i savjetodavnih poslova i pomoći starim i iznemoglim osobama u cilju prevazilaženja mnogobrojnih problema izraženih u starosti;
d) organizovanje edukativnih sminara za uposlenike Centra;
e) organizovanje edukativnih seminara i drugih oblika stručnog usavršavanja osoba i zaposlenika u drugim institucijama koje se bave zaštitom starih i iznemoglih osoba;
f) organizovanje praktične nastave za studente i učenike;
g) uspostavljanje saradnje sa drugim gerentološkim centrima, gerentološkim društvima i ustanovama i nevladinim organizacijama u Bosni i Hercegovini i inostranstvu, koje se bave zaštitom i zbrinjavanjem starih i iznemoglih osoba;
h) predlaže direktoru Centra godišnje i srednjoročne planove edukacije;
i) prati iskustva drugih domaćih i inostranih institucija koje se bave problematikom starih i iznemoglih osoba i predlaže primjenu tih iskustava u Centru;
j) obavlja i druge poslove iz ove oblasti.
Unutrašnja služba zaštite
U Unutrašnjoj službi zaštite obavljaju se sljedeći poslovi od zajedničkog interesa za Centar:
a) praćenje i provođenje zakonskih, podzakonskih i drugih propisa iz oblasti zaštite ljudi i imovine;
b) pripremanje, u saradnji sa Službom pravnih i općih poslova, prijedloga propisa iz oblasti zaštite ljudi i imovine iz nadležnosti Centra;
c) obezbjeđivanje fizičke i tehničke zaštite objekata i druge imovine Centra, u skladu sa zakonom i drugim propisima;
d) staranje, čuvanje i pravilna upotreba sredstava i opreme koja se koristi za fizičku i tehničku zaštitu;
e) vodi sve propisane evidencije iz oblasti fizičke i tehničke zaštite;
f) poslove zagrijavanja objekata i opsluživanja rada kotlovnice;
g) poslove tehničkog održavanja objekata, opreme i kruga Centra (održavanje svih instalacija, održavanje opreme, građevinsko održavanje objekata, uređenje i održavanje vanjskog prostora i okoliša), kao i poslove u kući za potrebe korisnika usluga pomoći u kući;
h) obavlja i druge poslove iz oblasti fizičke i tehničke zaštite, u skladu sa zakonom i drugim propisima
Kantonalna javna ustanova „Gerontološki centar“ Sarajevo zadovoljava materijalno-tehničke, prostorne, kadrovske i druge uslove neophodne za izvršavanje poslova i zadataka iz okvira svoje nadležnosti i obavljanja djelatnosti radi koje je i osnovana.
Planirani broj zaposlenika planira se u cilju stvaranja kadrovske osnove za izvršavanje programskih zadataka u svim segmentima djelatnosti Kantonalne javne ustanove „Gerontološki centar“.
Upošljavanje novih zaposlenika i popuna sistematizovanih radnih mjesta određenim brojem izvršilaca, vršit će se prema ukazanoj potrebi i zavisit će od obezbjeđivanja potrebnih sredstava.
Radno vrijeme u Gerontološkom centru će biti prilagođeno potrebama korisnika usluga, tako da će neophodni kadrovi biti angažovani 24 sata.